הפרעות שמיעה >

איבר השמיעה המצוי באוזן הפנימית מעביר את הצלילים אל עצב השמיעה. באיבר השמיעה מצויים תאי שערה. אלו נפגעים כאשר האדם נחשף לרעש בעצמה חזקה. פגיעה זו יכולה לגרום לירידה בשמיעה, לטינטון או לרגישות יתר לרעש (היפראקוזיס).

 

במאמר שפורסם בשנת 2015 מתואר קשר בין שימוש במכשירי שמיעה לבין יכולת קוגניטיבית טובה יותר. יכולתנו הקוגניטיבית היא היכולת ללמוד, לתפוס, להבין, או במילים פשוטות: "להפעיל את הראש". המחקר שנערך ע"י חוקרים מבריטניה ומארה"ב מדגיש את החשיבות של שיקום שמיעה ושימוש במכשירי שמיעה. אלו יכולים לא רק לשפר את השמיעה ולהועיל לאלו הסובלים מטינטון, אלא אולי גם לשמר את היכולת הקוגניטיבית של הסובלים מירידה בשמיעה. לחצו כאן לקישור למחקר. 


במחקר שפורסם בינואר 2014 נמצא כי אנשים שצרכו יותר ויטמין C, מגנזיום ובטא-קרוטן היו בעלי שמיעה טובה יותר ביחס לאלו שצרכו פחות ממרכיבי המזון האלו (קישור למחקר). לא ברור אם צריכת ויטמינים תגן על השמיעה שלכם, אבל המסקנה היא: הקפידו על תזונה בריאה ומאוזנת (במיוחד כזו שמכילה פירות וירקות) כדי לשמור על השמיעה שלכם.

פנו אלי: